MAL Proff Næringsbygg
Målet med prosjektet var å etablere MAL Proff kjeden som et inspirasjonssentrum og den naturlige møteplassen for hele malerbransjen. Den 3000m2 store butikken rommer et inspirerende showroom, butikk, lager og kontorer. En gjennomgående grafisk profil gjør merkevaren gjenkjennelig helt fra fasaden og inn til butikkreolene.
Ferdigstilt: 2012 • Fotograf: Nadia FrantsenLagd for å inspirere: Ved fasaden er det etablert et inspirasjonsrom som viser fram nyheter innen tapet, farge og belegg. Her finner man også kaffebaren, sitteplasser og et stort bord for å diskutere og vurdere.
Inspirasjon: For å få fram det brede sortementet til leverandørene er de store fondveggene i lokalet dekorert med gulvbelegg og tapeter i regnbuens farger.
Tapetbar: En romslig tapetbar ble designet for å kunne håndtere de store bøkene. Belysningen rammer inn området
Tid for gulv: Omringet av hyller og permer med gulvbelegg kan man slå seg ned og ta en titt i katalogene. Gulvet kan skiftes ut og leverandørene kan vise fram nyheter.
Fargevalg: I den store fargebaren kan man hente prøver, brosjyrer og få brukket de fargene man vil ha. Noen veggflater males i sesongens farge.
Innbydende proffhandel
Hvorfor skal en proffhandel se ut som et støvete lagerlokale? Og hvorfor er nesten 80% av alt gulvbelegget som selges grått? Dette var ting som Mal proff ønsket å gjøre noe med da de satte igang med en storslått gjennomgang av butikkprofilen sin. I det nye konseptet er hele spekteret av farger og materialer brukt i fondvegger i lokalet for å vise bredden til leverandørene. På kontorer, møterom og toaletter er det ikke ett gulv som er likt eller grått. Sittegrupper i showrommet innbyr til å sette seg ned og bruke tid på valgene. Resultatet har blitt en innbydende, ryddig og inspirerende proffhandel.